Rörigt.....

....men det är också ganska kul! Det finns en risk att den här sommaren blir lika kort och utan vila som förra sommaren, det är mycket nu.... Vår utbytesstudent åker hem i mitten på juli, Victoria kommer hem mellan 5:e och sista juli, vi vet inte säkert datum ännu. Förhoppningen är ju att vi, mitt i alla ungdomars viktiga datum, själva får ett viktigt datum i form av en eventuell flytt, det är ju en ganska lång flytt så det lär krävas en del organisation och logistik, men vi har ju fixat svårare och tuffare saker genom åren så det här känns som "piece of cake". Mitt största frågetecken just nu är om jag ska söka till Stockholms Universitet eller fortsätta på Mälardalens Högskola den sista terminen till hösten, jag är verkligen kluven men känner att jag nog ändå vet hur jag vill göra trots allt! Men sommaren är också ett frågetecken, jobba utan någon ledighet alls under sommaren eller plugga och styra studierna så att man trots allt får några dagar ledigt, jag får ju tillbaka på skatten också, riktigt bra utbetalning väntar! Det lönade sig att tokjobba en månad och ta några extra pass månaden innan i början av sommaren förra året, men juridiken, arbetsrätten blev min prioritering resten av förra sommaren. Blir spännande att se hur denna sommar kommer att utvecklas, blir säkert bra. Man är ju trots allt den som styr och väljer sina vägar att gå, vissa vägar är dock lite snårigare än andra, men man brukar ändå alltid komma fram om man kämpar och har rätta viljan!!!

Kommentera inlägget här :