Revben till middag

I lördags tillagade jag tjocka revben för att ha till söndagens middag, dock blev det så mycket fisksoppa över från lördagens middag så det blev fisksoppa istället till söndagens middag. Idag fick jag dock njuta av mina revben, så ljuvligt möra och smakrika. Jag brukar bryna revbenen ganska hårt och kryddar massor, sen lägger jag dem i en stor gjutjärnsgryta, sen häller jag vatten i pannorna som jag sedan häller ner i grytan. Fyller därefter upp grytan med vatten så att de täcker revbenen precis, sen i med två buljongtärningar sen får revbenen småputtra till man lätt kan dra loss benen. Blir perfekta! Jag serverar revbenen med sås gjord på skyn, potatis, ättiksgurka och äppelmos, mums!

(null)

(null)

Taggar: Dinner, Food, Mat, Matinspiration, Matlagning, Mattips, Middag, Revben;

Kommentera inlägget här :