Snabblagat

Blev återigen en intensiv och lång arbetsdag, jag tänker att snart så vänder det och blir ljusare, inte ute dock, ute blir det mörkare och kallare. Jag är inte så förtjust i kyla och mörker, jag är mer för sol, värme och långa ljusa kvällar. Något  som är mysigt med hösten är ändå att tända ljus, att en brasa i kaminen eller öppna spisen, det är ändå ganska trevligt. Gillar även att nu är det dags för lite "tyngre" mat som grytor, kött, sås och potatis med mera. Idag hade jag en bit rostbiff över som jag brynte och slängde i två burkar champinjoner samt i med lite grädde och en buljongtärning som fick puttra ihop en stund. Smakades av med salt och peppar. Serverades med ris och tomat, det blev jättegott! 
(null)

Taggar: foodie, höst, mat, mattips, middag, recept, tips;

Kommentera inlägget här :