Full koll!

Det är mycket att hålla koll på när man ska flytta, det är inte bara att ta sitt pick och pack och dra inte! Jösses vad mycket det är man inte tänker på att man måste ringa/skriva själv för att ändra, alla företag och organisationer, skola, arbetet och annat smått och gott! Victorias byte av skola är (snart var) ingen lätt match eftersom hela gymnasiet har ändrats under hennes år i USA!!! Vissa ämnen har hon läst helt i onödan (även om kunskap alltid är välkommet och lätt att bära), andra kurser räcker inte till för slutbetyget hon redan har fått = måste kompletteras, vissa ämnen går dock att validera och räkna med i år 2. Det är ingen lätt match att försöka få till en bra och tillfredsställande lösning/studieplan, det har varit olika bud på vad och vilka ämnen som kan valideras, tur att jag har min gode vän Carina som är studievägledare för gymnasiet= jag kan argumentera och ifrågasätta! Jag tror att Victorias nya skola och jag snart är överens om vad som gäller och inte, Victorias schema lär bli tufft ändå! Varför läsa ämnen man inte behöver (eller redan gjort som kan valideras) när man ska läsa in flera stycken andra ämnen som klasskamraterna läste när Vickan var i USA, bättre att koncentrera sig på att få lika fina resultat som tidigare! Tror att Victoria kommer att bli nöjd när hon kommer hem, hon fick en plats på det program hon önskade i en skola med ett arbetssätt hon är van vid + att jag har haft koll på alla ämnen, rätt ska vara rätt!!!

Kommentarer :

#1: Carina

Skönt för er när allt är klart! Såklart att det ordnar sig med Vickans studier, när hon nu kommit in där hon vill, då kommer allt att gå som en dans
:-) Kram

skriven

Kommentera inlägget här :