Då var det helg igen

Förstår inte var mina veckor tar vägen, går alldeles för fort. Har varit tuffa veckor med många deadlines, telefonsamtal, möten och olika slags krav på att levera snabbt och alla förstår inte att ibland måste man prioritera och då får mindre viktiga uppgifter  vänta. Även om det för individen upplevs viktigast, kan tyvärr annat mycket viktigare komma emellan ibland, det kan man inte säga och inget man berättar heller, att något allvarligare och viktigare har kommit emellan. För att det är inget  som man ska behöva höra, för att för den individen är det viktigaste just dennes önskan och frågeställning, det har jag full respekt för. Det innebär dock att man även får motta  en del irritation och frustration i redan pressade och stressade lägen. Det gäller att hitta strategier för att slappna av och återhämta sig, åtminstone en dag under helgen då man är helt ledig och bara gör vad man vill och har lust med. Lördagar är min helt lediga dag.

Jag startade min lördag med frukost, är ingen frukostmänniska, jag brukar bara dricka två muggar svart kaffe på vardagarna. Under helgen brukar jag äta frukost i lugn och ro. Idag blev det smörgås med ost och tomat samt leverpastej och gurka. Givetvis två muggar med svart kaffe också.
(null)

Helgen inleddes dock igår med lite fredagsmys som innebar räksmörgås, har blivit lite av en stående meny för maken och mig på fredagskvällen. Förr var det alltid tacos på fredagar, barnens favorit när de var yngre och bodde hemma. Nu är båda utflugna och vi äter när och vad vi vill numera, maken och jag.
(null)

Jag gillar att ta på lite stenbitsrom på min räksmörgås, lite extra sälta blir jättegott.
(null)

Taggar: avslappning, foodie, fredagsmys, helg, livet, mat;

Kommentera inlägget här :