Ledig helg, ledig på riktigt!

Äntligen så kom helgen! En helg utan att behöva ha telefonen med sig överallt, ingen beredskap alls denna helg. Har blivit lite tätare  med beredskapsveckor då jag har två olika beredskaper som har olika dagar som start- och  slutdatum. 

Jag slutade jobba runt 18 igår och startade min lediga helg genom att njuta av det fina vädret på vår balkong med ett glas rödvin. Var en av de skönaste stunderna på länge, jag kände verkligen hur lugnet spred sig i kroppen och i sinnet när jag sippade på mitt vin och blickade ut över vårt grannskap. Lugn och harmoni!
(null)

Till middag blev det räksmörgås, jag älskar räksmörgås, fräscht, enkelt och så gott! Särskilt bra att ta till en fredag när man är trött efter en intensiv och krävande arbetsvecka. I veckan har jag dock haft turen att träffa på flera kollegor i fysisk form, inte via digitala möten, utan på riktigt, ansikte mot ansikte på riktigt. Vilken känsla ändå att få prata med sina kollegor på riktigt, verkligen givande och ger en annan typ av respons och energi. Har helt fantastiska kollegor som jag saknat väldigt mycket att träffa under denna tuffa vår- och sommar.
(null)

Nu är det lördag förmiddag och jag har ätit en sen frukost, jag gillar att ta det lugnt och njuta av varje liten sekund, riktigt känna att man är ledig. En kopp starkt kaffe och en leverpastejsmörgås med gurka blev dagens första mål, undrar vad jag ska hitta på till dagens middag? Men nu ska jag först njuta av en påtår sen blir det en dusch och därefter en långpromenad med Hundarna i det fina vädret. 
(null)

Ha en fin lördag, ge mig gärna tips på en riktigt god middag!
Taggar: foodie, helg, ledig, mat, mattips, vin;

Kommentera inlägget här :