Så enkelt, så gott!

Men hur god blev inte denna rätt? Så galet enkelt, så otroligt gott, jag rekommenderar den varmt. Jag brukar "höfta" när jag lagar mat, alltså jag går på känsla och vad jag vet på ett ungefär blir bra, framförallt vad som smakar bra tillsammans. "Höfta" gjorde jag även på denna maträtt och den blev så bra.

(null)
Jag började med att bryna kycklingfiléer som jag även saltar och pepprar med vitpeppar, tog därefter i en finhackad lök som får brynas och svettas en stund, ej mörkna. Sen skalar och skär jag potatis i klyftor (fast potatis) saltar och pepprar med nymald svartpeppar och in i ugnen på 200 grader tills de är lagom mjuka ( ca 30 min) Jag återgår till kycklingfiléerna och tar i en burk créme fraîches och ca 1,5 dl Ajvar, 1,5 tsk sambal olek samt en tärning kycklingbuljong. Fick sedan puttra ihop medans potatisen blev klar.

(null)
Garnerade med lite timjan och avnjöt middagen med ett fylligt rödvin till, är ju trots allt "lillördag" idag!
Taggar: foodie, mat, matidéer, matinspiration, mattips, middag, recept, recipe;

Kommentera inlägget här :