Julverkstad

Idag går vi inte ut alls i ovädret, vi ska skapa nya julgodisar och leka fram nya roliga skapelser. Nästa helg kommer två kära små lintottar hit och vi ser verkligen fram emot att få ha dem hos oss över natten då föräldrarna är ute på annat äventyr. Den 23:e börjar vi att fira julafton i år, så vi firar julafton i dagarna tre, precis som sig bör när man har släkt i olika städer som i sin tur har släkt här och där. Vad jag är glad att vi har möjlighet att få träffa våra nära och kära, spelar roll vilket datum man firar julafton, vi ska vara rädda om varandra och vara väldigt glada att vi faktiskt har möjligheten att överhuvudtaget få fira jul tillsammans, även om det inte är det rätta datumet!! Jag är av den tron att jag följer inte alltid normerna när det gäller att fira exempelvis "Alla hjärtans dag" jag firar gärna det lite då och då, när andan faller på, jag älskar att fira saker och varför följa alla andra? Underbart att överraska sin familj med lite mys en dag mitt i veckan och fira att vi har det så bra tillsammans, kärlek varje dag inte bara som ett kommersiellt jippo! Var rädda om varandra och var glad och nöjd över de stunder som bjuds tiillsammans, tänk på vad ni har och njut, man kan tyvärr inte alltid få som man själv önskar men man kan göra det bästa av situationen. 

Kommentera inlägget här :