Nudlar är det gott?

Ja, jättegott faktiskt! Hemma hos oss brukar wokpannan åka fram ganska ofta. I woken hamnar det vi är sugna på just då, ibland med eller utan grönsaker och ibland även med eller utan proteinkälla från kött eller fisk. Något som vi dock alltid har i är lök, vitlök, chili och/eller sambal  olek. Jag använder ofta sambal olek som smaksättare för att alltid få den perfekta hettan i maten, färsk chili är ibland så ojämn i hettan så då brukar jag styra upp hettan med lite sambal olek.
(null)

Jag tar i ganska mycket rapsolja och smaksätter med fisksås för att få en bra sälta. Mycket olja har jag i pannan för att jag kör nudlarna lite al dente och slänger sedan i nudlarna i pannan en stund så det får småputtra en stund innan det är dags för servering, blir så gott! Just denna måltid är utan grönsaker och med fläskfilé.
(null)


Taggar: foodie, mat, matinspiration, mattips, måltid, recept, wok;

Kommentera inlägget här :