Nu lär det gå fort!!

Det är idag bara 4 veckor kvar till flytten, innan dess ska man hinna med att packa och jobba ett par 50 timmars arbetsveckor. Midsommar hoppar jag över i år, jag jobbar hela helgen, med den dåliga lön kommunen betalar så är det ett välkommet tillskott i kassan......skulle ha valt de privata i år också, då hade lönekuvertet sett annorlunda ut! Dessutom funkade kommunikation och löneutbetalning perfekt, nu är det försenat av olika anledningar och man lär få majlönen i juli.....eftersom att de är låsta vid datum,regler, datorprogram och principer.......människor vad är det? Men jag ler och är glad över att jag fick tillbaka på skatten från förra årets välbetalda jobb, nu kan jag finansiera den här månaden också ;) Tur att jag tycker att jobbet är kul iallafall! Min käre man och jag har varit väldigt duktiga på att rensa upp bland våra saker, vi har full koll på allt och kan snart bara lägga ner allt i lådor. Vi har skänkt otroligt mycket till olika organisationer och som tur är så har man ju 2 små lintottar till systersöner som har fått en del "bra att ha" grejer, studsmattan var nog det som var bäst i deras ögon tror jag. Alla våra sällskapsspel har fått sig en genomgång också, jag har lite sällskapsspelsmani, jag älskar att spela spel med min familj, efter utrensning av spel för yngre barn...typ Björne och Bamse (går till systersönerna) så har vi nog bara 2 1/2 flyttlådor med spel nu ;) Ska bli kul när dottern kommer hem, en riktigt härlig familjekväll med en god "Victorias önskemiddag" följt av spel med härliga spontana skratt! Nu när det bara är 3 1/2 vecka kvar tills hon kommer hem så börjar längtan att växa sig starkare efter den där underbara tjejen som alltid vaknar med ett leende på läpparna, har ett humör som blixtrar till fort som satan och hon dundrar som få, men sen är det borta och hon ler och skrattar sitt sköna skratt som vanligt, ingen långsinthet här inte! Vi har all anledning att vara stolta över vår dotter och syster, hon har lyckats bra i USA, är mycket omtyckt och har vunnit priser, hennes 3 värdfamiljer håller alla kontakten med henne och träffas. Det är Victorias engagemang och hennes fantastiska år som gör att det var värt detta!

Kommentera inlägget här :