Bollen rullar....

..... och den rullar ganska bra tror jag, finns en chans att jag sätter denna boll rakt i krysset!!!!! Jag är dock inte ensam om det....... lagspel eller teamwork tror jag att det kallas, tillsammans sätter vi den i krysset, jädrar vilket mål! Min man och jag har satt ganska mycket i krysset de år vi har varit tillsammans och hållit ihop, 22 år tillsammans gör att vi nu mera känner varandra vädigt bra, vi vet vad den andre ska säga i näste andetag..... på gott och ont! Ett råd till er alla är: Ta aldrig den andre partnern för givet! Livet är alldeles för kort för att låta kärleken ödslas bort med tron att gräset är grönare på andra sidan...... Har du funnit kärleken.... så håll kvar den! Att hålla kvar kärleken gör man inte genom att möta sin kärlek i dörren med mysbyxor (gällivarehäng), inte heller med komenderingar (vad gör du själv?) Barnen mår jättebra av att vara med far- och morföräldrar även vänner, både barn och föräldrar behöver semester från varandra, jag lovar att det är bra! Våra barn mår jättebra och har utvecklats till helt otroliga individer tack vare flera generationers inblandning, de är trygga, kan sova borta och är allmänbildade, vi har dock väldigt fina föräldrar på båda sidor, vilket bör tas i beaktande innan ni lämnar bort det värdefullaste ni har.......Hahaha! Ett råd till alla par eller kontentan av min text.... är alltså: Måna om kärleken, ni var två från början... nu är ni kanske tre eller fler.... var rädda om varandra och förlora inte varandra i vägen emot lyckan!!! Jobba och kämpa, allt är inte gratis...... :)

Kommentera inlägget här :