Stora kontraster.....

...var det mellan Nyköping och Eskilstuna i morse, här hemma i Nypan har vi massor med snö som när den var nyplogad i morse gick jättebra att halka runt på, i Etuna fanns det bara fläckvis med snö och isfläckar på en bar backe. Se så vackert det var i morse!!
Vackra Nicolaikyrkan till höger i bilden, länsstyrelsen rakt fram mellan träden.
Nicolaikyrkan rakt fram och nu har vi länsstyrelsen till vänster.....
V. Storgatan ligger nyplogad och fin, totalt livsfarlig att gå på. Jag hann gå ungerfär tre meter till efter att jag tog fotot när jag hörde hur det small till i backen bakom mig. Det var en kvinna som halkade ca 5 m bakom mig, jag hade bråttom till bussen, men som den goda medmänniska jag är och eftersom ingen annan av våra medmänniskor just denna morgon verkade vara goda så vände jag tillbaka för att kontrollera att allt var okej. Det förvånar mig att man inte stannar till när man går bredvid eller kommer ikapp en människa som ligger som ett litet bylte på backen, det enda jag hörde var någon som orkade yttra orden "ojdå" Jag hoppas att om jag slår i backen med en smäll en dag att männsikorna runt mig den dagen har vaknat på rätt sida och känner sig lite goda. Om nu männsikorna inte är goda så hoppas jag att jag reser mig upp lika bra som damen idag och inte slår i huvudet och blir beroende av en medmänniska som kallar på en ambulans så fort som möjligt!!!

Kommentera inlägget här :