Snart!

Dagen har varit lång, jag är hade väldigt svårt att välja empiriskt material för att analysera i min ena tenta som ska vara klar under helgen, skickas in senast under söndagen. Jag lyckades sent om sider hitta en text/ blogg, när jag äntligen kom igång så var det dags att avsluta för att bege sig till vårdcentralen, eftersom våra barn kommer att resa mer i livet och antagligen vara borta längre perioder utomlands så investerar vi i lite vaccinationer, sådana som kroppen inte har en chans att själv ta hand om....innan "förståsigpåare" inbillar sig något annat, alltid lätt att vara efterklok! På vårdcentralen träffade jag en underbar liten flicka som jag har känt sedan hon föddes, hon skulle ta samma vaccin som sonen, denna lilla flicka ska åka till Thailand och göra praktik i fyra veckor, hon tar studenten till sommaren, det ska och vill jag inte missa!!! Lilla Johanna och lilla Victoria, två tjejer med skinn på näsan, tror inte vi får behålla någon av dessa två duktiga tjejer med framåtanda som strävar högre och högre inom vårt lands gränser. Bara att inse att man bara har dessa underbara små liv till låns, mitt råd till alla föräldrar.... rusta era barn med mycket kärlek, styrka, ödmjukhet, respekt, nyfikenhet och framförallt gläds med era barn, stötta dem i deras val och att finnas till hands när det behövs! Finns det något värdefullare i världen än kärleken till sina barn? Nej, jag tror inte det, det finns ingen bankman i världen som kan värdera det! I dag fick vi svenskar även glädjas med kronprinsessan Victoria och prins Daniel, varmt välkommen du lilla prinsessa som i dag såg dagens ljus! Har sett många varierande kommentarer om detta i dag, royalist eller inte.... alla barn är födda av människor och är lika fantastiska och det är ett under varje gång det sker! Låt bitterheten, värderingar, åsikter och fula kommentarer vila........ Grattis även till alla andra vackra prinsar och prisessor som föddes idag av människor utan att vara tronföljare, bra jobbat!

Kommentera inlägget här :