Möte med solen!

Lyssnar på modern opera på högsta volym, småplockar och lägger sommarkläder i tvättkorgen, snart ska vi möta den sköna solen och tropiska värmen i Florida, längtan är stor nu! I söndags när jag var ute på en promenad i den fantastiska solen mötte jag på min väg hem, precis utanför min port, en man som var så otroligt välklädd, välfrisserad och med en otroligt rak och fin hållning. Inte ofta man ser någon som utmärker sig så markant i Nyköping, han var riktigt stilig, mannen jag mötte var Tony Irving! Om han nu flyttar till Nyköping så hälsar jag honom varmt välkommen! Igår hade jag och mina kursare övning i att hålla tal/föredrag, vi blev filminspelade vilket var pirrigt, men jösses vad nyttigt att efteråt sitta och titta på sig sjäv! Jag var hyfsat nöjd med mitt framförande, men jag blir galet rödflammig på bröstet som letar sig upp ända till kindbenen, konstigt fläckvis! Nästa vecka ska vi hålla längre föredrag, kanske borde sminka mig och använda rikligt med foundation ;) Efter föreläsningen hade jag en ensam lunch och filosoferade lite över saker och ting, jag var tvungen att stanna i Etuna eftersom jag hade ett möte med studievägledaren vid 13. Jag hade bokat mötet eftersom att jag missar en tredjedel av en kurs när vi reser bort, det innebär att jag missar hela kursen eftersom allt i kursen är obligatoriskt, jag var orolig att det skulle påverka min examen eller att jag måste läsa dubbelt nästa termin! Jag gick leende från mötet, mina sommarkurser inom juridik och företagsekonomi kan bakas in i min examen eftersom de inte överlappar något vi läser inom programmet, det innebär att jag för första gången på flera år kan åka på semester och vara 100% ledig utan att känna att jag måste plugga igen allt inför en deadline!!! Nu ska jag koncentrera mig för de två sista tentorna nästa vecka och mitt föredrag som ska hållas på tisdag, sen sen sen..........

Kommentarer :

#1: Malin

Vad bra att du fick tillgodoräkna dig dina sommarkurser! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :