Vad bjuder denna dag på?

Idag är det lördag, den bästa dagen på hela veckan och den enda dagen som man oftast är helt ledig för under söndagen går många timmar åt till att förbereda inför nästkommande vecka, stryka och veckohandla....alltid lika kul! Men om man inte gjorde det så skulle jag nog bli en krum liten gumma ganska snart eftersom jag då skulle få gå och handla på "Kronis" vilket blir både dyrt och tungt för mig att bära kassarna hela vägen ett kvarter och sen tre trappor upp utan hiss......den möjligheten till att handla använder vi endast i nödfall, när maken är bortrest och huset har varit fullt av härliga ungdomar så att all mjölk och brödet tagit slut och med sonen som bärhjälp! :) Fast idag måste jag nog plugga lite så det blir ingen helt ledig lördag. Maken kommer hem så sent imorgon så det blir inga nya husvisningar i morgon, det får bli visningar på kvällstid nästa vecka, på dem hus vi inte redan varit på förstås......ni vet de som inte tog det så kallade acceptpriset, de som innerst inne gärna vill ha mer, en galen budgivnig som lyser med sin frånvaro lika starkt som frånvaron av intresserade husköpare! Om jag är irriterad? Nej vadå, verkar det så? Fast det vore ju kul om människor kunde bestämma sig så att det händer lite, jag vill gärna kunna planera lite för sommaren och hösten, därför vill jag komma till skott!!!

Men nu kom jag ifrån ämnet, vad bjuder denna dag på? Jo, det ska jag tala om, först ska jag läsa lite i den tjocka men intressanta boken som ingår i kursen ledarskap sen ska jag gå till "Kronis" och göra små inköp inför kvällen, kanske ska jag även kladda i lite färg på min lilla hårutväxt, liten men ack så ful och missklädsam!! Lördagkvällen bjuder på en trevlig middag med min vän Maria som kommer hit, jag vet att vår kväll kommer att bli lyckad redan nu eftersom jag alltid har trevligt och lockas till många skratt av min glada och fina vän! Vi avslutar vår lördagkväll med ett pyjamasparty och vaknar pigga och glada på söndagmorgon och äter en "gofrukost"!! Var rädda om varann och vårda era relationer ömt och varsamt! :)

Kommentera inlägget här :