Lurendrejeri!!!!

Idag fick jag ett telefonsamtal från Windows de ville prata om min dators välmående på halvtaskig engelska.....hmmmm!!! Jag svarade vänligt men bestämt: - Tack ska du ha men jag är väldigt duktig på att se till att våra datorer mår riktigt bra, har väl fungerande program som håller ohälsosamma  saker borta från våra datorer! Så la jag bara på luren, allvarligt....sen när började Windows ringa upp för att kontrollera din dator? Nej tack, den gick jag inte på! Förra veckan fick maken dessutom veta via facebook att han ärvt massor med pengar, ca 11 miljoner euro tror jag det var från någon släkting som dött i Tongo, ja men tjena! Seriöst en advokat som tar kontakt via facebook...... annars är man ju van vid de sedvanliga mailen att man vunnit bara de får ditt kontonummer eller någon som inte kommer åt kontot och lovar en härligt fet ränta på pengarna som du lånar ut, tycker det är mycket tragiskt att det finns människor som går på dessa lurendrejerier, banken ringer ju aldrig någonsin upp för att be dig lämna ut dina uppgifter eller skickar mail för att få dina uppgifter! Jädra "lurenbedrägeri"som min dotter brukar uttrycka det! Dagens tips, lämna aldrig ut dina uppgifter via telefon eller mail!!!!

Kommentera inlägget här :