Ett tecken...

...på välmående, jag tror att jag har kommit över min stora sorg över att inte kunna fortsätta mitt arbete som kock, att inte kunna driva min egen restaurang. Tecknet jag har noterat, är att jag frossar som aldrig för i recept och memorerar allt precis som förut, min kära hjärnan formar sedan egna recept utefter det jag har läst. Jag köper kokböcker och tidningar om mat och bakverk precis som jag gjorde innan jag fick min dom att inte kunna fortsätta som kock. Det är ett tecken på välmående!! :) Men för att få ihop mina recept och mina psykologistudier, eftersom hjärnan ska/ vill memorera båda ämnena så får jag döpa mina maträtter och bakverk till, mind, social conflict, brain, cognitive och amodal, kan bli ganska intressanta slutresultat. Kan se mig själv sitta och skriva salstentan... tänka på bakverk och begreppen jag döpt dem till, dreglandes över mina tenta papper... ;)

Kommentarer :

#1: Anonym

Saknar din blogg!!

skriven

Kommentera inlägget här :