Petra den lilla datateknikern! ;)

Idag har jag, efter ett par samtal med Dell, kommit fram till att vi inte alls behövde något nytt grafikkort till datan. Men det tog sin tid, tekniksupporten var trevliga men den sista killen jag talade med var ett geni, han kom på att det bara var att ta bort det avancerade grafikkortet som har havererat och som vi haft för att barnen skulle kunna spela spel på datan. Att det bara var att ta bort det berodde på att det fanns ett till som var fast installerat i datorn, sagt och gjort det var bara till att börja skuva och ta bort alla sladdar, öppna upp datorn och lirka ut grafikkortet, skruva ihop och sätta tillbaka alla sladdar på rätt plats och voíla datorn funkar igen, vilket ess jag är! Sonen fick hjälpa till och serva med att skuva lite och hämta verktyg. Tur att barnen har egna datorer som fixar deras avancerade spel, detta grafikkort duger till mig för att spela chess, kungen, mahjong titans och hjärter, det är rolig avkoppling. Min make kommer att bli jätteglad när han kommer hem från jobbet sen, datorn fixad och pengar sparade, bra jobbat! Jag har fortfarande inte packat och nu har Grey's anatomy börjat också......

Kommentarer :

#1: Victoria

Hahaha!! Packa kan man göra sen. Det är något som man ALLTID hinner = gör det roligaste först! Ha en härlig vecka! Kram

skriven
#2: Clara

Snygg bloggen är nu!!

skriven

Kommentera inlägget här :