Pennan glödde...

...när jag skrev min juridiktenta i arbetsrätt. Vi hade 5 timmar på oss att skriva och tiden bara rusade iväg, när folk reste sig upp efter 2 timmar och gick så blev man lite fundersam, jag och de flesta andra skrev nämligen tiden ut, många av oss hann inte avsluta tentan ens, själv fick jag lägga ner pennan i sista frågan, sista meningen.... jag hann bara skriva innhållet i paragrafen och punkten jag hänvisade till, jag hann inte skriva själva paragrafen. Men jag hoppas att det går bra ändå, professorn ser mitt resonemang iallafall :) När 2 timmar gått så var jag nog fortfarande på fråga 4 i provet, provet var uppbyggt med 8 frågor, de 4 första med enkelfrågor och de 4 restrerande med 3 frågor i varje, med olika vinklingar på fallen som togs upp. Skitkul var det, men jag kände mig lite tiltad först eftersom att det gällde att få igång hjärnan på det juridiska tänkandet och hitta passande och lämpliga lagrum till varje fall, dessutom inom många olika lagområden. I ett fall kan det röra sig om lagar inom både LAS,MBL, DL och ALF samt fler, men det gäller att man kan motivera och föra ett bra resonemang bakom sitt val av lagar man hänvisar till. Just för tillfället kommer jag knappt i håg vad frågorna handlade om, men det är väl min kropp som har tagit semester nu, framförallt min hjärna! Så om ni möter mig på stan och jag ser ut som om jag sett ett UFO, så är det ingen fara, nästa vecka är jag tillbaka igen, då börjar pendlingen till Eskilstuna igen. Härligt en hel termin med bara psykologi! :)

Kommentarer :

#1: Malin

Njut nu resten av veckan!!! Kram

skriven
#2: Petra

Tack Malin! Att jag ska njuta och planera för ett trevligt evenemang som jag är så galet mycket värd att ha ;) Kram

skriven

Kommentera inlägget här :