Maila!

Jag och min familj har nu fått reda på vem som ska komma till våran familj som utbytesstudent, det är en flicka från Kanada. Jag mailade flickan och önskade henne välkommen till oss här i Sverige, nu har jag även mailkontakt med flickans mamma som blev väldigt glad när jag hade mailat henne och presenterat våran familj, jag har ett mail ligger och väntar på att besvaras. Gissa om jag kände mig stolt när hon skrev att min engelska var "fabulous", jag tror jag växte två centimeter. Jag var en dagdrömmare i grundskolan och i gymnasiet hade jag inte goda förutssättningar att lyckas bra, men jäklar vad jag har visat för mig själv att jag är ett riktigt ess, ett riktigt läshuvud! Att få höra att man inte är duktig i skolan och att andra är  bättre hela tiden, gör att man faktiskt tror det själv. Men vem bryr sig om vad andra tror och tycker egentligen, idag är jag tillräckligt stark för att inte lyssna på vad andra människor har för teorier? Jag har ju bevisat motsatsen! Inte för andras skull, utan för MIN EGEN skull! :) Nu är det duschen som gäller, dottern och jag ska ta oss en tur till vår vackra huvudstad, solen lyser både ute och inne! Stockholm i mitt hjärta...... Fortsättning följer, hoppas på välfyllda kassar när vi beger oss hemåt! ;)

Kommentera inlägget här :